En nu?

Kom je er niet uit of heb je nog vragen? Bel of mail ons en wij staan voor je klaar!

Dan heb je onze site bekeken en dan komt de vraag: EN NU?

Om zorg te ontvangen, heb je een indicatie of beschikking nodig. Waar je zo’n indicatie of beschikking moet aanvragen ligt aan de wet waar de zorg die jij nodig hebt onder valt.

Wanneer je nog geen indicatie hebt:

Voor alle vormen van begeleiding geldt dat er kosten aan verbonden zijn. Deze worden meestal gefinancierd vanuit: een WMO-indicatie (Wet Maatschappelijke Ondersteuning) of via een WLZ-indicatie (Wet Langdurige Zorg). Voor beide indicaties betaal je wel een eigen bijdrage. De hoogte van deze bijdrage is afhankelijk van je persoonlijke situatie. Klik hier voor meer informatie.

We kunnen ons voorstellen dat je niet goed weet welke stappen er gezet moeten worden om gebruik te kunnen maken van onze dienstverlening.

We hebben alle stappen voor je op een rij gezet.

Voor het aanvragen van een WMO-indicatie kun je terecht bij de WMO-loket in je eigen gemeente.

De stappen gaan als volgt: Klik hierĀ

Voor het aanvragen van een WLZ-indicatie kun je terecht bij het CIZ.

De stappen gaan als volgt: Klik hier

Wanneer je al een indicatie hebt:

Als je wilt weten of Stichting Connect iets voor je kan betekenen kunnen wij een kennismakingsgesprek met elkaar inplannen. Tijdens dit gesprek kun je vertellen wie jij bent en vertellen wij jou wie wij zijn en wat we voor je kunnen doen. Afhankelijk van jouw indicatie gaan we kijken hoe we verder gaan en hoe jij de juiste zorg kunt krijgen.

Goed om te weten is dat Stichting Connect sinds 23 december 2020 een gecontracteerde zorgaanbieder is bij Samen 14. Voor de WLZ geldt nog wel dat Stichting Connect de zorg kan verlenen op basis van een PGB (Persoonsgebonden budget). Onze voornemens zijn om in 2022 mee te doen met de aanbesteding voor de WLZ.